counter create hit

مطالب مرتبط:

فیلم | آخرین اقدامات دولت برای کنترل نرخ ارز از زبان وزیر اقتصاد

مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: التهاب چند روزه بازار دلار منطقی نیست. کارگروه مشترک بین مجلس و دولت از فردا دلیل این افزایش را بررسی می کنند.

ستاره سرخ ها رفتنش از پرسپولیس را تایید کرد!

داستان نیمکت نشینی های ستاره پرسپولیس به سریال دنباله داری تبدیل شده است و او با وجود اینکه همیشه در لیست 18 نفره تیمش قرار می گیرد ولی به بازی گرفته نمی شود. ...

بهتاش «پایتخت» با محمدرضا فروتن همبازی شد

با پایان تدوین فیلم سینمایی «آقای سانسور» توسط نازنین مفخم، این فیلم به زودی وارد مرحله صداگذاری خواهد شد.

مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

مهاجرت معکوس مهمترین مسئله سریال «خانواده دکتر ماهان» است

راما قویدل کارگردان سریال «دکتر ماهان» مهمترین رکن و مسئله این مجموعه نمایشی را مهاجرت معکوس عنوان کرد.

مراسم وداع با پیکر سه شهید ایرانی پایگاه هوایی تیفور+عکس و فیلم

مراسم وداع با پیکر سه شهید ایرانی پایگاه هوایی تیفور+عکس و فیلم

مراسم وداع با پیکر مطهر 3 شهید ایرانی پایگاه هوایی تیفور سوریه برگزار شد.

حسینی: برنامه من، همان برنامه نجفی است

سرپرست شهرداری تهران با تاکید بر اینکه از همکاری همه افرادی که مایل باشند با مجموعه شهرداری تهران، استقبال می کنم، افزود: برنامه و شعار من همان برنامه و شعار آقای نجفی است. ...

افشاگری ! پشت پرده ماجرای احضار فردوسی پور به دادسرا ؛ ” عادل ” از جایگاه خودش و برنامه ۹۰ سوء استفاده کرد !

عادل فردوسی پور ، مجری و تهیه کننده برنامه ۹۰ در بخشی از آیتم این برنامه که به معرفی حمیدرضا جهانیان، مالک سابق باشگاه نفت تهران اختصاص داشت به گوشه هایی از زندگی شخصی این فرد اشاره کرد که همین امر منجر به شکایت حمیدرضا جهانیان از فردوسی پور در دادسرا شده اس ...

بهتاشِ پایتخت: حکم پیاز وسط ترشی را داشتم

اگر مخاطب جدی تئاتر باشید او را از سال ها قبل می شناسید و اگر اهل سینما هستید، درخشیدنش را در فیلم هایی مثل «لانتوری» و «کارگر ساده نیازمندیم» دیده اید و اگر نه، او را در چند سریال تلویزیونی دیده اید و امروز بهرام افشاری را بیشتر با نقش آفرینی در یکی از شخصیت های ا ...

پیشنهادهای فرهنگی آخر هفته

«فِراری» ساخته داود نژاد، احتمالا متفاوت ترین فیلم روی پرده است، داستان دختری که به دنبال رویاهایش در شهر می چرخد و با جامعه ای پر مخاطره مواجه می شود. ...

نامه‌های بازیگر شهید به همسرش در «پرتره» شبکه مستند

سومین قسمت از ویژه برنامه «پرتره» اختصاص به مستند «ابراهیم در آتش» دارد که پرترهâای از زندهâیاد سید محمد ابراهیم اصغرزاده و از شبکه مستند پخش می شود. ...

آواز محمد معتمدی در مراسم تشییع بزرگ لشگری + فیلم

آواز محمد معتمدی در مراسم تشییع بزرگ لشگری + فیلم

محمد معتمدی در مراسم تشییع پیکر «بزرگ لشگری» که در تالار وحدت برگزار شد، برای دقایقی آواز خواند.

رقابت تجاری ارمنستان و آذربایجان بر سر ایران

ایران در منطقه جنوب قفقاز یک بازیگر نسبتا حاشیه ای بوده است، اما هم ارمنستان و هم آذربایجان برای جذب ایران به این منطقه رقابت می کنند تا یک مزیت راهبردی به دست بیاورند. ...

میراث هانکس در بایرن ؛ باز هم قهرمانی در بوندسلیگا!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در آیتم به قهرمانی تکراری بایرن مونیخ در بوندسلیگای آلمان پرداخته است. تیمی که با قدرت تمام این سال نیز به کمک هانکس توانست به قهرمانی بوندسلیگای آلمان درست پیدا کند. باشگاه فوتبال بایرن مونیخ ...

حواشی جالب فوتبالی از نگاه فوتبال ۱۲۰ (بخش دوم)!

کلیپی از برنامه ی فوتبال ۱۲۰ شبکه ورزش ۲۳ فروردین ۹۷ که در ” آیتم فان دو” به نمایش جالب ترین اتفاقات فوتبالی در فوتبال جهان پرداخته است. حواشی جالب و کمی هم دردناک در این آیتم گنجانده شده است. پارس فوتبال شما را به تماشای این کلیپ دعوت می کند. ...

شباهت پول نقد حاتمی کیا و شاهد این موضوع

شباهت های منتقدان حاتمی کیا و شهید آوینی

خود را در اتاق بیش از حد است. بر خلاف آنچه محل از دشمنان. شهر انسانهای دهنده و همکاری مهم است که در این چند سال خود را حیاط خلوت سینما ایجاد چنین مخرب طوفان. آب بیرون رفتن به شام در طول. سپس من می خواستم به پول نقد زندگی کین شما نمی توانید می گویند شما ضعیف هستید و.... شما نمی توانید می گویند این یک تکامل از هیچ جا. چرا ؟ چرا که بیش از هر کس دیگری افتخار از فیلم است. در حال حاضر شما می توانید با او ؟ شما می خواهید برای قرار دادن در سینما اهمیت میدهد ؟ *"من بدین وسیله گواهی که در دامنه آتشفشان, گرفتگی" است که با توجه به این موضوع بر دامنه آتشفشان از این چه باک است ؟ شما می خواهید مردم به متقاعد کردن ایالات متحده برای دیدن ؟ کسی است که مردم با آن "آژانس شیشه ای". "از کرخه تا راین"!!. عمو غفور «بوی پیراهن یوسف»ش تا قاسم «ارتفاع پست»ش و حیدر «بادیگارد»ش گریستند به این راحتی‌ها قابل حذف از ذهن مخاطبان نیست. حاتمی‌کیا حذف‌شدنی نیست. ای کاش جناحی که معتقد به هنر برای هنر است، این واقعیت را بپذیرد. فرزند جنگ است پس انتظار نداشته باشید که پارچه سفید بالا ببرد. اما حاتمی‌کیا با هم‌نسلان و هم‌قطارهای خود فرق عمده‌ای دارد؛ جذابیت شخصی و استعداد شگرف در فیلمسازی باعث شد از همان سال‌های اولیه فعالیت در سینما، در دل مخاطبان جا باز کند. سیاسی‌ها هم دوست داشتند او را هم‌ردیف طیف خودشان نشان دهند. دست‌ها و سوت‌های ممتد جماعت طبقه نوظهور اجتماعی آن روزها برای هرکسی جذاب بود. حالا حاتمی‌کیا پایگاه اجتماعی‌ای داشت از طیف‌های رنگارنگی از جوانان با عقاید مختلف. عقل محاسبه‌گر می‌گوید باید برای حفظ این بدنه خاکستری مواظبت کرد. جز راست نباید گفت ولی هر راست را هم نباید گفت. آنهایی که در این فضا تنفس کردند می‌دانند بعد از مدتی این فیلمساز نیست که می‌خواهد تاثیر بگذارد بر مخاطب بلکه این مخاطب و رسانه‌ها هستند که خط فکری بسیاری از فیلمسازها را کانالیزه می‌کنند اما حاتمی‌کیا را چه به عقل محاسبه‌گر؟ * «عقل من می‌گوید که او موقع‌شناس نیست و دلم پاسخ می‌دهد نباید هم چنین باشد، عقل می‌گوید ملاحظه عرف، حکم عقل است. دلم جواب می‌دهد آخر او که عاقل نیست، عقل اعتراض می‌کند او نباید این همه بی‌پروا باشد؛ دل می‌گوید در نزد عاشقان، پروا ریاکاری است؛ عقل پرخاش می‌کند او هرچه را که در دلش گذشته، صادقانه بر زبان آورده است.» به‌خاطر همین بود که در اوج فضای اصلاحات، آژانس شیشه‌ای می‌سازد برای آرمانی بالاتر از قانون. حاج کاظم: «به اونا بگو بین عباس و BBC یکی رو انتخاب کنن. حافظ امنیت ملی برای من و امثال عباسه! اگه امنیت ملی اونا رو BBC تعیین می‌کنه، هرکی قبله خودش رو بچسبه.» آژانس شیشه‌ای تکانه‌ای اجتماعی ایجاد کرد، آنهایی که خیال می‌کردند حاتمی‌کیا روشنفکر دفاع مقدسی می‌شود، احساس خطر کردند. هر‌آنچه در چنته داشتند برای زخمی‌کردنش به کار بردند. همان منتقد روشنفکری که متنی سراسر مدح و ثنا برای فیلم‌هایش گفته بود به او لقب «سرگئی باندارچوک» ایرانی داده بود. می‌خواست با کنایه زدن و همپوشانی حاتمی‌کیا به کارگردان حکومت شوروی او را بترساند. ترس! کسی که گلوله در گوشش نجوای یا مرگ یا زندگی را خوانده از برچسب می‌ترسد؟ * «می‌دانم که روزگاری چنین چقدر دشوار است که انسان خود را همان‌گونه که هست نشان دهد. عادت و آداب عالم ظاهر تو را وامی‌دارند که خودت را پنهان کنی و من می‌دانم که برای فردی چون تو مردن بهتر است از زیستنی چنین.» فیلم‌ها یکی‌یکی آمدند این‌بار در قله دورانی که کفگیر قشر روشنفکر سینمایی به ته‌ دیگ خورده بود و کفتر جلد فارابی و امثالهم می‌شدند تا وام قرض‌الپسنده برای فیلم‌هاشان بگیرند و گذران زندگی کنند این‌بار «به رنگ ارغوان» را ساخت. سخت و نفس‌گیر. انگار به خرق عادت، عادت دارد. فیلم به محاق توقیف می‌رود و در روزگاری که دوستان به‌ظاهر ضدنظام در حال بهره‌مندی بودند، خانه‌نشین شد. حاتمی‌کیای مردد برایشان فرصت بود. شادی‌کنان و کف‌زنان دوباره به سمتش آمدند. محمد قوچانی: «به رنگ ارغوان مهم‌ترین فیلم سیاسی معاصر است.» محمد رحمانیان: «فیلم «به رنگ ارغوان» یکی از بهترین فیلم‌های عاشقانه سینمای ایران است.» اما نمی‌دانستند «علیه عافیت‌طلبی» که همیشه دغدغه حاتمی‌کیا بوده با این چند مانور رسانه‌ای تحت‌تاثیر قرار نمی‌گیرد. همان روزها گفته بود من ایمان دارم این فیلم (به رنگ ارغوان) یک روز بدون هیچ ممیزی از تلویزیون مملکت پخش می‌شود؛ اتفاقی که چهارم فروردین 91 به وقوع پیوست. اما چه می‌شود کسی اینچنین از خوش و ناخوش سینما بگذرد؟ اگر کارگردان دستمزد بگیری بود، بهتر نبود به همان سبک قبلی ادامه می‌داد؟ چه کسی از فحش خوردن خوشش می‌آید؟ حالا که روزگار عوض شده و حتی انقلابی‌های قدیم به فکر توشه‌برداری بودند فیلم‌های «چ» و «بادیگارد» را می‌سازد. «من سربازم همچنان هم سرباز باقی می‌مانم، هنوز دهه‌فجر تمام نشده ولی سربازان به همت مدیران این مملکت در انقلاب فجر غریب هستند.» (سخنرانی در مشهد-1392) و اما حالا «به وقت شام» حاتمی‌کیا بیشتر از پیش میل به آرمان دارد؛ آرمانی که عافیت‌طلبی را هدف گرفته و از ماجرایی مهم خبر می‌دهد. ذبح انسانیت در سرزمین شام. برخلاف دیگر فیلم‌ها که سن قهرمان با سن حاتمی‌کیا همسو است و گویی خودش در کالبد قهرمان قرار گرفته این‌بار حاج‌یونس رستمی پرچم قهرمانی را به فرزندش می‌دهد. عالم پیر دگرباره جوان می‌شود و شکاف نسل‌ها در تکاپوی خون و گلوله ترمیم می‌شود. «به وقت شام» شبیه خاکستر سبز است؛ رجزخوانی ایثار در برابر سپاه شیطان، پررنگ‌تر از دیگر فیلم‌ها و صریح‌تر برای مخاطب داخلی و خارجی. هواپیمای ایلیشون حاتمی‌کیا داغ آوار شدن بر سر مظلومان را به دل عافیت‌طلبان می‌گذارد، شبیه خود ابراهیم در جشنواره امسال. فکر می‌کردند با جوسازی و تخریب و استهزا می‌توانند راه را برای حاتمی‌کیا سخت کنند. یا او را نشناختند یا سرگذشت فیلم‌ها و عکس‌العمل او را نخوانده‌اند و ندیده‌اند. این ققنوس شاید آتش بگیرد، شاید خاکستر شود ولی نتیجه دیدنی‌تر از آن چیزی است که فکر می‌کنند. این ققنوس خود خالق ققنوس‌های جدیدی است. حاتمی‌کیا هنوز همان حاتمی‌کیای فیلم «هویت» است. هوادارها به فراخور بعدی از دغدغه حاتمی‌کیا نزدیک و دور می‌شوند. دست‌زدن‌ها تبدیل به هو می‌شود و برعکس. آنچه می‌ماند اما همان ابراهیم حاتمی‌کیاست، همان که آوینی می‌خواست بالاتر از آرزوهای جوانانه‌اش، اثرگذار‌تر از فیلمساز محبوبش فرانکو زفیرلی و با کوله‌باری از فیلم‌های قوی‌تر از «برادر خورشید، خواهر ماه» فیلم محبوبش. بیشتر از هر روز دیگر این روزها حاتمی‌کیا شبیه آوینی است. ای کاش «به وقت شام» را هم مرتضی می‌دید. نامه آوینی حتما خواندنی می‌شد. در روزگاری که مرتضی نیست ابراهیم هنوز اقتدا به حاج‌کاظم دارد. وقتی مرتضی نیست درددل‌ها را لاجرم باید به دوربین می‌گفت، بدون مرعوب شدن از هو و کف و سوت‌ها. حاج‌کاظم: «شهادت می‌دهم به ولایت شیعه هرکس در این نظام تکلیفی به گردن داره و من هم من هیچ شکایتی از کسانی که ممکنه منو تا چند لحظه دیگه مورد هدف قرار بدن ندارم، اونا به وظیفه شون عمل کردن و من هم.» *جملات پررنگ، عینا از نامه شهیدمرتضی آوینی به حاتمی‌کیا گرفته شده است. نویسنده : سجاد بلوکات عضو شورای سردبیری 501